dimecres, 17 de juny del 2009

Resum final del Camino amb bici

Com ja he anat explicant, fer el camino amb bici ha sigut tota una experiencia. Ens ho hem passat de conya i hi ha moltes anecdotes per explicar. Aquí seria impossible escriure-les totes.

El que si que faig és posar les etapes i el km total.

5-6-09 Segovia - Añe 37 km

Després de 760 km fins a Madrid amb cotxe i dues hores de tren fins a Segovia encara ens va quedar temps per pedalar).

6-6-09 Añe - Ciguñuela 103 km

Primeres plujes i etapa marcada per les zones de pins on pedalar sobre la sorra es feia molt difícil.

7-6-09 Ciguñuela - Sahagún 104 km

Plujes matinals, amb un bon xàfec inclós. Esmorzar en una parada de bus per refugiar-nos de l'aigua i llavors seguir pedalant per una carretera amb una llarga recta amb un terreny trenca cames, moltes pujades i baixades continues.

8-6-09 Sahagún - Astorga 109 km

Dia molt i molt dur. Sortida amb plujes molt fortes fins a El Burgo Ranero on vam parar a esmorzar i llavors ja amb algun núvol menys vam seguir fins a León. A la tarda a ben dinat vam seguir fent camí des de Valverde del Camino fins a Astorga. Vents de cara d'uns 60 km/h ens van fer el camí molt més díficil del que hauria d'haver sigut.

9-6-09 Astorga - Villafranca del Bierzo 84 km

Etapa amb menys km, cosa que no vol dir que no la patissim igual. Al matí després d'esmorzar a Rabanal del Camino, llarga i dura ascencio sota la pluja fins a la Cruz de Ferro. Llavors dinar a Ponferrada i seguir fins a Villafranca del Bierzo on vam dormir en un dels pitjors albergs que recordo en el camí.

10-6-09 Villafranca del Bierzo - Sarria 79 km

Si, l'etapa més curta del camí, però no es pot oblidar la durissima ascencio al port de O Cebreiro. Pujada plovisquejant però amb bon ritme i el que té més mérit sense posar el peu a terra. Llavors un cop a dalt les quatre fotos de record i baixar de seguida perque hi feia molta fred. La baixada fins a Triacastela terrible. Molta pluja i molt de vent de cares. Trams on la bici es podia posar tranquilament a més de 60 km/h sense pedalar, els vam fer a 20 km/h i pedalant amb totes les nostres forces degut al fort vent que bufava a la zona. Vam passar molta fred i acabant de dinar vam tornar a agafar la bici i vam acabar d'arribar a Sarria passant pel Monestir de Samos.

11-6-09 Sarria - Santiago de Compostela 129 km

Dos dies abans del que pensavem, vam arribar a Santiago. Va ser el primer dia que no vam haver de fer servir el paravents. Sol des de bon matí. El començament de l'etapa vam passar per alguns dels paratges més macos del camí, però també uns trams molt difícils creuant zones amb aigua i fins i tot fent alguna pujada en mig d'un rierol. A partir de Portomarín el terreny va anar canviant mica en mica i tot i ser pujada continua el camí era molt millor i es podia pedalar a més velocitat. Vam fer la parada obligada a Melide per degustar el "Pulpo a la Feria". Bonissim!!! I llavors a la tarda uns 50 km més fins a Santiago. Arribada emotiva, però no tant com el que ens faltava per viure en aquesta aventura.

12-6-09 Santiago de Compostela - Finisterre 108 km

L'últim dia i pel terreny podem dir que el més complicat de tots. Un començament d'allò més bonic, però també de l'ho més complicat per anar amb la bici i carregats amb les alforges. La primera hora només vam fer 5.5 km. Una mitjana molt baixa pensant en tot el que ens esperava per davant. El genoll em feia molt de mal i moltes vegades haviem de baixar de la bici per superar algunes escales, o bé pedres que hi havia a mig el camí i no ho feien massa fàcil per transitar-lo amb la bici. Més tard el camí ja agafava una carretera secundaria amb una llarga pujada de més de 8 km i on el sol era infernal. Tot i així no ens vam desanimar i vam seguir fent camí. Era el dia que anavem més malament de promig però la cosa amb el pas dels km s'anava animant. Vam passar trams de muntanya on a les cimes només hi erem nosaltres i els molins heòlics. Trams molt macos i que ara mateix tornaria a fer tot i la duresa del terreny. Un cop a Hospital on vam dinar cap a quarts de 5 de la tarda, ja vam agafar baixada fins a Cee i llavors un tram final cap a Corcubion i Fisterra on a la llunyania ja es podia veure el far. Vam arribar a Finisterre fent un últim sprint impresionant. Un final emocionant. Difícilment es pot explicar amb paraules el fet d'arribar fins allà.

I el resum final és que vam fer 8 etapes (la primera podria ser el pròleg després de les hores de cotxe i de tren que vam haver de fer fins a Segovia) on la mitjana ha sigut de 17.12 km/h per un total de 753 km. En les últimes 7 etapes ens surt una mitja de més de 102 km.

Per acabar relaxats aquest viatge, vam passar l'últim dia a casa d'un bon amic que tinc a Galicia on un cop més ens van tractar com a reis.

Bon camí a tots! Ús animo a que el feu i si teniu l'oportunitat arribeu a Fisterra, val la pena.