dilluns, 20 de maig del 2013

4 dies per la província de Girona amb bicicleta

Aquest estiu que ve tornarem a fer el Danubi amb bicicleta, i com que necessitem entrenar una mica, aquest passat pont de maig varem aprofitar per fer  una volta amb bici per les comarques de Girona.

La idea la vaig agafar d'un altre blog que vaig trobar per la xarxa i com que em va agradar, vam decidir que intentaríem fer el mateix recorregut.

Jo sóc de Torroella de Montgrí, i per aprofitar de dormir una nit a casa, vaig demanar a la meva germana si ens podia portar a Sant Feliu de Guíxols amb el seu cotxe. Així la primera etapa seria Sant Feliu de Guíxols- Torroella de Montgrí, la segona Torroella de Montgrí - Santa Pau (aquesta la varem denominar etapa reina), la tercera Santa Pau - Salt i la quarta i última va ser Salt - Sant Feliu de Guíxols.

Sincerament és un recorregut molt recomanable pel seu interès paisatgístic i també per la varietat de llocs pels que es passa. Sortim de la costa del Baix Empordà, per arribar cap a la zona volcànica de la Garrotxa i passar també per la ciutat de Girona.

Ens ho vam passar molt bé. Només varem tenir dos petits contratemps. Una roda rebentada a la segona jornada i quan tot just havem fet vuit quilòmetres i un altre cop al cap de 15 quilòmetres més, i una mica de pluja abans d'arribar a Santa Pau, però que amb prou feines ens va arribar a mullar.

És una ruta senzilla, però cal estar una mica preparat; sobretot per afrontar la segona etapa, on trobem el desnivell més important. Des d'Orriols fins a Banyoles ja tenim una carretera una mica sinuosa, però al sortir de Banyoles fins a Santa Pau, la pujada ja és considerable i crec que és necessari haver fet un dinar amb condicions per arribar fins al final de la jornada.

Passo a fer un resum de les etapes, o si més no apuntar el recorregut:

Etapa 1: Sant Feliu de Guíxols - Torroella de Montgrí 47 km (Wikiloc)

Sortim de Sant Feliu per la ruta del Carrilet i després de passar per Castell d'Aro arribem a Platja d'Aro on seguim per la carretera fins a Sant Antoni de Calonge i per passeig marítim fins a Palamós. A Palamós tornem a agafar una via verda fins a Palafrugell des de on hem de trobar el camí que ens porti a creuar la carretera de Regencós per anar direcció a Pals. Des de Pals ja és un seguit de carreteres secundaries, passem per Sant Feliu de Boada, Sant Julià de Boada, Fontclara, Fontanilles, Gualta i finalment tota vora del riu Ter arribem a Torroella de Montgrí.

Sortint de Palafrugell
Pals

Palau Sator amb el Pirineu al fons
Etapa 2: Torroella de Montgrí - Santa Pau 71,5 km (Wikiloc)

Sortim de Torroella de Montgrí i pel camí de la mota del riu Ter anem cap a Verges, on creuem la carretera i seguim cap a Jafre i més tard Colomers. A Colomers hem de fer un tram de carretera al costat del riu i fins arribar a l'encreuament que ens portarà a Diana, un poblet que hi ha prop de Sant Jordi. Aquí ens líem una mica i hem d'agafar un camí que ens porta de tornada cap al pavelló i camp de futbol de Sant Jordi des de on agafem un carretera secundaria fins a Viladasens i Orriols, on creuem la A-2 i la AP7 per un pas elevat. Des de aquí una carretera de corbes i amb continus puja i baixa que ens porta fins a Mata i Banyoles. Dinem a l'estany i havent dinat enfilem la carretera de Santa Pau. Carretera amb molta pujada que passa per Sant Miquel de Campmajor i Mieres abans d'arribar a Santa Pau per poder descansar.

Verges

l'Estany de Banyoles

Mieres
Etapa 3: Santa Pau - Salt 67,5 km (Wikiloc)

Sortim de Santa Pau per una carretera secundaria que ens portarà a enllaçar més endavant amb la carretera general que varem fer ahir des de Banyoles. Arribem a l'aparcament del volcà de Santa Margarida i girem a la dreta en direcció a Olot. Al principi ha sigut pujada per aquesta carretera, però un cop a la general són 6 km de baixada fins a Olot. A dins a Olot arribem fins a l'estació que és on surt la ruta del Carrilet. Aquest camí no té pèrdua, i encara millor perquè a partir de mig matí tot és camí de baixada. Parem a dinar a Amer i finalment a la tarda arribem a Salt on aprofitem per dormir a un hotel que hi ha al costat del centre comercial.

Deixant enrere Santa Pau

El Pirineu poc abans d'arribar a Olot

Tram del carrilet a la Garrotxa

Etapa 4: Salt - Sant Feliu de Guíxols 45 km (Wikiloc)

És l'últim dia i com que conec la zona des de Salt vaig cap a Girona passant per carrers i un cop a Girona ja em dirigeixo cap a Emili Grahit per agafar el camí que ens portarà cap a Sant Feliu. L'etapa és senzilla, i fins cap a Santa Cristina d'Aro que trobarem baixada, tot el demés és bastant planer. Un cop a Castell d'Aro, desfem el camí que varem fer el primer dia i arribem a Sant Feliu de Guíxols.

Rocacorba i el Pirineu

Llagostera

Gaby ha dit...

Quina aventura!!

Jo no ho faria mai però ha de ser molt xulo!!

Això si, la pròxima vegada fas parada per casa!!